Ångerrätt, retur, Reklamation
ÅNGERRÄTT OCH RETUR
Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp hos oss på Nordea Smycken. Därför erbjuder vi en 14-dagars ångerrätt vid köp från vår hemsida. Din ångerrättsperiod börjar räknas från den dag du mottar din beställning eller, om leveransen är uppdelad, från den sista delen av din beställning. Om du ångrar ditt köp kan du inom ångerrättsperioden skicka tillbaka beställningen via din närmaste returportal till addressen den skickades ifrån som ligger i Kina.
När du returnerar en vara är du som kund ansvarig fram tills dess att varan har kommit oss tillhanda. För att få full återbetalning måste de returnerade produkterna vara i originalskick, oöppnad förpackning och oanvända med eventuella etiketter kvar.
Vi återbetalar beloppet tillbaka till samma betalningsmetod som användes för köpet, inom 14 dagar från mottagandet av din retur eller bevis på att returen har skickats. Om du har ångrat hela din beställning återbetalar vi beloppet för beställningen, minus eventuell fraktkostnad.
Vi erbjuder inte möjligheten till utbyte av produkter för närvarande. Om du önskar en annan produkt kan du returnera den befintliga produkten och göra en ny beställning.
Observera att vi inte erbjuder öppet köp eller bytesrätt för specialbeställningar eller presentkort.
REKLAMATION
När du handlar hos oss på nordeasmycken.se har du rätt till reklamation i tre år. Om du vill reklamera en produkt, kontakta vår kundtjänst i botten och ange ordernummer, skälet till reklamationen och bifoga en bild på produkten.
Vid godkänd reklamation erbjuds olika alternativ beroende på situationen: reparation, ersättning av varan, återbetalning eller prisavdrag. Reklamationen måste vara berättigad och felet får inte ha uppstått på grund av felaktig användning eller skadlig behandling. Reklamationen ska göras inom en rimlig tid efter att felet upptäckts. Om reklamationen görs inom två månader efter upptäckten anses den alltid vara gjord inom rimlig tid.
Om en reklamation godkänns kan det vara nödvändigt att returnera den reklamerade varan. Vi skickar då en returetikett till dig för att täcka returkostnaderna och ett returformulär som du ska fylla i och inkludera i returpaketet.